اسدالله بادامچيان: احزاب معتقد به اصل ولايت فقيه عادل در يك جناح و احزاب سكولار در جناح ديگر قرار بگيرند


یزدفردا:قائم مقام حزب موتلفه اسلامي گفت: احزاب معتقد به اصل ولايت فقيه عادل و يكپارچگي دين و سياست، بايد در يك جناح و احزاب سكولار كه معتقد به جدايي دين از دولت هستند، در جناح ديگر قرار بگيرند.

اسدالله بادامچيان در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با بيان اينكه تقسيم‌‏بندي‌‏هاي موجود در خصوص جناح‌‏ها را قبول ندارد، گفت: نمي‌‏توان به انقلابيون اصيل برچسب راستگرا و به افراد متدين و علاقمند به خط امام برچسب چپ‌‏گرا زد، چراكه اين تقسيم‌‏بندي‌‏ها بر اساس واقعيت احزاب و جريان‌‏ها و گروه‌‏هاي سياسي نيست.
وي تصريح كرد: در طول سال‌‏هاي گذشته همواره شاهد تقسيم‌‏بندي‌‏هايي مانند راست سنتي، راست ميانه‌‏رو, مدرن, محافظه كار، چپ قديم و چپ سنتي بوديم كه هيچ‌‏يك محلي از اعراب نداشت و امروز هم برخي از تشكيل جناح دولت در كنار جناح اصولگرا براي جدا كردن دولت از مجموعه اصولگرايان با هدف ايجاد تفرقه سخن مي‌‏گويند.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامي با بيان اينكه اصلاح‌‏طلبان سعي دارند خود را به عنوان يك جناح معتدل و ميانه‌‏رو در كشور معرفي كنند، اظهار داشت: آنها مرتب اعلام مي‌‏كنند كه روش‌‏هاي گذشته خود را كنار گذاشته در خط اعتدال قدم برمي‌‏دارند لذا آنها يك جناح معتدل بوده و دولت در خط افراط‌‏گري است.
بادامچيان گفت: اظهارات گروه‌‏هاي دوم خرداد مبني بر اينكه انتخابات 24 آذر «نه» به حاميان دولت بود، صحت ندارد چراكه 11 نفر شوراي شهر تهران به طور قطع از حاميان دولت هستند و به تقويت مواضع دولت كمك خواهند كرد و من فكر نمي‌‏كنم چهار نفر ديگري كه از ليست دوم خردادي‌‏ها وارد شورا شده‌‏اند، مخالف دولت باشند و آنها نيز تاكنون اين مساله را عنوان نكرده‌‏اند.
وي با بيان اينكه انشعاب در جبهه اصولگرايان صحت ندارد، گفت: همه احزاب و گروه‌‏هاي سياسي بر اساس مقتضيات شرايط روز و امكانات خود در تاكتيك‌‏ها, روش‌‏ها و استراتژي خود تغييراتي انجام مي‌‏دهند كه اين يك امر طبيعي است و نمي‌‏تواند به معناي انشعاب و انشقاق درون‌‏جناحي تلقي شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا